RECENSIONER

NINA NESBITT – ÄLSKAR

I had the pleasure to meet the wonderful, talented and creative singer & songwriter Nina Nesbitt to talk about her brand new album “Älskar”. The album has a tracklist of 12 dynamic, sincere and beautiful songs which together tells us a story. It tells us Nina’s story.

While listening to the album, it feels like I’m sitting in Nina’s bedroom, being all ears while hearing her read page after page from her personal diary to me. It feels so personal and well thought out and no emotions are left behind. I struggled a bit to find my favorite, but the title track really gets to me. I asked her how she made the intro to the song and she told me she asked her followers to record them saying “I love you” in their language, and then used it to make the intro. I was stunned by this idea and it shows the artist’s incredible creativity.  

The album is full of different genres and musical influences, all mashed up into a complete music experience when it’s paired with Nina’s song lyrics. The variety of music arrangements and the playful use of production, makes me curious of how the creative process has been. I want to be a fly on the wall in that studio to see and hear how every little music detail has been made. That is how interesting Nina Nesbitt is as an artist and music creator. She is just full of music and that makes her unpredictable. And I love it. Listen to the album here.

Take a look at our interview with Nina Nesbitt down below and listen to her own words about the making of the absolutely STUNNING album “Älskar”.

Cover photo: Wolf James

Photo: Natalie Sakstrup

Writer and interviewer: Fia Skärblom

SÖTNOS – CARE ABOUT NOTHING

Sötnos, den Stockholmsbaserade pop/grungeduon som bara under årets gång börjar nå storslagna framgångar på både den svenska och internationella indiescenen. Med fyra singelsläpp under 2022 i bagaget som hyllats av b.la P3, släppte dom den 16 september debutalbumet “Care About Nothing”, ett 10 spårigt album med catchiga popmelodier paketerat i ett 90-tals doftande sound med skitiga gitarrer och en fingertoppskänsla för finess.

Vi upptäckte duon när de släppte singeln “Karma” tidigare i år, och ska jag vara helt ärlig är Sötnos en av de akter vars kommande släpp jag sett mest fram emot detta år. För oss millennials kommer det här debutalbumet att kännas som en ren nostalgikick. Albumet inleds kanske lite oväntat med den lugna “Clueless” nästan som ett intro in till den spralliga “The New Man (Good Boy)”, och nu är vi igång! Jag ser redan fram emot de nya låtarna från albumet som jag inte tidigare hört. Jag hittar ganska snabbt en av mina favoritlåtar “Follow Subscribe”, först för soundet, groovet i en laid-back känsla och melodin, och för att den för mina tankar till tidigt material av Feeder, men sen när jag börjar lyssna mer på texten och vad titeln antyder på så är det en fenomenal och tänkvärd text, med glimten i ögat.

Jag kan ju heller inte inte nämna något kort om “Karma” igen, för när den kommer som plattans femte spår så drar jag lite på smilbanden och diggar försiktigt med huvudet. Vilken kanonlåt detta är! Albumets titelspår “Care About Nothing”, som också känns sådär peka-långfinger-ungdom för 15-20 år sedan, är en låt som växer för mig för varje lyssning. Den känns busig och barnförbjuden om man lyssnar extra noga på texten, och i sitt nästan hetsiga tempo och framtoning finns det något jag verkligen gillar. Refrängen är snygg i sin enkelhet och den sätter sig rätt omgående. 

“STHLM TOKYO” som också släpptes som singel, är min andra favorit på plattan. De blandar sitt vid detta laget igenkänningsbara gitarrsound med 90- och 2000-tals elektropop-inslag och trummaskin, vilket gifter sig till en fullkomlig helhet. En maxad ljudbild där man tagit det bästa av allt från en musikepok, likt en fest som aldrig vill ta slut. Det är urflippat och galet, och jag älskar det. 

Efter att ha hört albumet från start till slut så är jag positivt överraskad över hur duon får ihop en mix av flera genrer och gör det till precis sitt eget. Sitt egna sound. Det är snygga produktioner, musikaliskt, lekfullt och många fascinerande lyssningsupplevelser. Sötnos är ett band som tänjer lite extra på gränserna, utforskar och gör det med en sådan karisma. Lyssna på albumet här.

Foto omslag: Vera Lasthein

Foto andra bild: Jens Lasthein

Skribent: Emelie Johansson

PRISMA – BANGS

Danmarks nya superhyllade duo stavas PRISMA, och systrarna har haft en raketkarriär bara det senaste året efter att andra EPn “Inside Out” släpptes förra året. Den 2 september släppte duon andra singeln för i år, “Bangs” feat. Mercedess, och till det en musikvideo, och PRISMA är hetare än någonsin. Festivalspelning efter festivalspelning har stått på schemat i Danmark, radiospelningar i utlandet och mer ska komma därtill, och nu väntas det bara på att övriga världen ska få upp ögonen för den här alldeles magnifika systerduo.

Jag själv såg duon som förband till The Arks reunionturné i somras, och det är inte ofta man blir helt hänförd av ett förband. Men där och då hände det, och vilken show dom bjöd på. Sedan dess har jag följt systrarna och det känns riktigt spännande att skriva om ett sådant omtalat och uppmärksammat band som är i startgroparna av sin karriär och på den raka vägen uppåt. Och nu har vi i Sverige chans att upptäcka dem. 

Singeln “Bangs” är en modern elektropoplåt med en förförisk edge, kaxighet och groove. De blandar snyggt rockiga inslag i ljudbilden, som är rå och minimalistisk, men samtidigt storslagen i sin egenhet, och för tankarna till ett underground dansgolv. Låten handlar om solidaritet och gemenskap, och hur det skapar mod att vara stark och sticka ut.

”Många har en särskild sak eller ett plagg som de kan ta på sig och plötsligt förvandlas till den modigaste av människor. För oss har vår lugg blivit en sådan sak.”

Musikvideon speglar vad låtens budskap handlar om på ett lekfullt och stilmässigt tilltalande sätt. Här blandas retroinslag som oklanderligt passar låtens sound med genomtänkta färgkombinationer, slowmotion-bilder och stentuffa ansiktsuttryck i en avskalad, skandinavisk ton. Det blir en fröjd för ögat att se och man bara önskade att man var en av dom.

“Bangs” är ett av årets starkaste släpp enligt oss och vi ser fram emot kommande musik och livespelningar med PRISMA. Lyssna på singeln här.

Foto omslag & video: Why Studio

Foto: Stella Malfilatre

Skribent: Emelie Johansson

LUKE SITAL-SINGH – DRESSING LIKE A STRANGER

On September 2nd, the magical singer, songwriter and musician Luke Sital Singh released his new album “Dressing Like A Stranger” which gives us a real treat with its 11 track setlist. I’ve started writing this review a couple times now, but I do find it difficult to find the right words to use. Is it simply too good?

It’s safe to say that I was over the moon when I heard Luke Sital Singh was releasing a new album. He’s been one of my favorites for a while now and he was actually introduced to me by my dad. I would say that my dad is, and always has been, my biggest ”music import” and that is something I’m really thankful for. 

Luke has created an album that is completely out of this world. The variety of sounds is stunning, still it does not lose its red thread that makes it complete, genuine and full of color. The artist has a singing voice that is so special, yet easy on the ears which makes it perfect for the “repeat” button. The arrangement of instruments and musical details, in combination with the dimension of sounds and production, compliments his voice to the fullest. 

It’s not easy to choose a favorite from this album, because it’s one of those you should really listen from first to last, but I would say “Summer Somewhere” gets that extra point. The acoustic guitar is perfectly balanced with background sounds, the layers of his voice, drums and beats which carries the song forward and the melodies from an electric guitar which gives a dynamic build up. My dad votes for “Rather Be” and “Wiser Too” because of how beautifully made they are. And as always, I agree. 

For me, hearing this album for the first time was a real experience. In my family home, with a glass of wine in my hand, after a long day of work, with my dad on the couch next to me saying ”You HAVE to hear this” before pressing play. I can’t imagine a better way to end my day. 

Luke Sital Singh’s  “Dressing Like A Stranger” is truly an incredible album and deserves every prize in the indie music world. Listen to the album here.

Photo: Andrew Paynter

Writer: Fia Skärblom

CUT CITY – TAPE DAYS

Det sträcker sig över ett decennium sedan post-punk bandet Cut City släppte sin första platta. Still going strong är kvartetten nu tillbaka med sin fjärde fullängdare, “TAPE DAYS” som släpptes den 25 september. Vi har fått lite försmak på albumet med singlarna “Sunny Deco” och “Lost It som släpptes tidigare i år, och de senaste åren har bandet hunnit släppa en mängd med ny musik – och de är kanske bättre än någonsin.

När jag först fick höra den här plattan fastnade jag direkt. Ni vet sådär som man gör ibland, det bara klaffar. Öppningsspåret “Beaches” är som en stor befrielse i sin arenarock-framtoning och stora ljudbild. Nästan som en avslutningslåt på ett liveset, och det har vi nu som inledning. Det gör mig otroligt nyfiken på resten. Jag gillar hur soundet är något poppigare än vad man kanske är van att höra dom, för det gör sig otroligt snyggt med deras rötter i den moderna post-punken. “Ring of Fire” går i samma anda som öppningsspåret, med reverbdränkt sång och skimrande gitarrslingor.

Jag hittar snabbt en favoritlåt bland de 10 spåren på albumet, “Mainly Blue”, som börjar suggestivt med en basslinga och syntharna som presenteras bidrar till en new wave-känsla över låten. Och sedan kommer refrängen, you had me at the chorus, som man säger. 

Drygt halvvägs igenom plattan glömmer jag nästan bort att skriva för jag sitter så fokuserat och lyssnar. De levererar låt för låt där ingen låt egentligen är den “svaga länken”. Alla låtar är starka i sig, och jag fastnar lite extra för “Faded Photo Eyes” där också fler synthpariter presenteras. Låten är lite tyngre med distade gitarrer i verserna, och när det går från moll i versen till dur i refrängen och en utbristande energi med extra allt, ja, då ler jag lite extra, för det är så snyggt.

“Disease”, “Vulture Club” och “Lost It” tar oss tillbaka lite i bandets kanske mest igenkänningsbara, lite tyngre, straight-on sound. Och just “Vulture Club” blir ännu en favorit. Med en smak av renodlad rock i gitarrsolot och episka, stora gitarrmattor och en mer eller mindre klassisk typ av sing-along refräng med snygg melodi är det här en tidlös rocklåt.

Skivan knyts ihop med den starka “Canyons (for Staffan)” som är som ett vackert växande crescendo genom hela låten. Jag tar tillbaka det jag sa i början, det här är den episka avslutningslåten på ett liveset. Här ryms det så otroligt mycket känslor och energi i en magnifik rockballads-anda. 

Att lyssna på “TAPE DAYS” kändes som en fröjd från start till slut. Enligt oss klassas det in som ett av årets starkaste rockalbum släppta detta år. Lyssna på albumet här.

Skribent: Emelie Johansson

JEAN ROOT – TRY AGAIN TOMORROW

Den 23 september var det återigen dags för artisten och låtskrivaren Jean Root att imponera på Tinselredaktionen med sin rykande färska EP “Try Again Tomorrow”. Musikern har under året släppt singlarna “Thinking”, “Hold Me Close” samt “Fall Through” som uppmärksammats på flera populära musikplattformar, bland annat Spotify, Nöjesguiden, KULT magasin och hos oss här på Tinsel. EPn innehåller 4 spår och är släppt via Ocean Music Group.

Denna EPn påminner oss om den förmåga Jean Root har att beröra sina lyssnare på ett helt eget och vackert vis. Hon snuddar vid många ömma punkter med sitt sätt att förmedla musik och lyrik, men på en sådant sätt att jag kan relatera och känna mig förstådd. Det är okej att vara sårbar med Jean Root och hennes musikskapelser. 

Denna EP präglas, som även tidigare släpp, av artistens mäktiga, enormt tonsäkra och behagliga sångröst. Texterna sjungs ut med en stark vilja att nå och bli förstådd, och det gör hon. Det blir hon. 

Trevande rytmer, mjuka gitarrslingor, subtila men viktiga musik-detaljer som leker i bakgrunden och lager på lager av sång skapar den dynamiska ljudbilden. Det blir otroligt snyggt, mysigt och sensuellt i sin kombination. Låten som fastnar främst hos mig är “Fall Through” som också är den senast släppta singeln. En lyrik-mässigt sorglig låt om vemod, men som förför och lockar med sitt mystiska musikarrangemang. Helt en låt i min smak!

Mys till det med Jean Root och hennes EP “Try Again Tomorrow” nu när hösten är på stark ingång. Kan inte tänka mig en bättre kombo. Lyssna på EPn här.

Foto: Chanel Tukia

Skribent: Fia Skärblom

MUSIKVIDEO

När vi först fick höra Lovi Did This och den alldeles trollbindande, retrodoftande “Godzilla” var man redan där nöjd efter en fantastisk upptäckt, men så har artisten teamat ihop sig med videoskaparen Felix Swahn och skapat en stop-motion musikvideo som andas surrealism och 50-tals skräck. Och vi älskar det. “Godzilla” är dessutom det första vi hör från Lovi Did This’ debutalbum “Monsters” som släpps den 30 september via artistens egna label Circus on Mars Productions. 

Videon blandar tecknade bilder som för tankarna till gammalt barnprogram, och riktiga ting, som gör att man får en känsla av skräckblandad förtjusning. Just för att kombinationen av figurerna och människohänder, hår och vardagliga saker blir som i en feberdröm. En bra feberdröm. Den varma känslan som låten bringar och det mjuka groovet i ett enkelt arrangemang med stark melodi gör att det egentligen inte är så läskigt. Här har vi en behaglig avvägd förening mellan ljud och bild, där låten lyfter videon, och videon bringar en helt annan sinnesstämning än om man bara lyssnade på låten. Det blir en extra krydda.

Skribent: Emelie Johansson

TINSEL TIPSAR

ASTRID CORDES – DANCING CRANES

Danmarks nya stjärnskott Astrid Cordes släppte den 2 september singeln “Dancing Cranes”, som är första singeln från kommande EP-trilogin “Hurry Up and Kiss Me While the Baby’s Still Asleep”, som blir uppföljaren till den första EPn i trilogin “Hurry Up” från tidigare i år. Låten släpps via Celebration Records. 

Det ligger något elektriskt i luften över “Dancing Cranes”. Inte nog med att vi hör en lite mer rockigare sida än hennes tidigare släpp, där varma, distade gitarrer och synthar är som balsam för öronen. Hela låten är som ett soundtrack till en films starkaste scen där både kärlek, känslor, tårar och gåshud blandas. 

Jag blir lite tagen av låten, den är stark och skör, samtidigt som det är rått, ärligt och naket. Hela kompositionen med Astrids välkända autentiska, organiska sound och hur låten bygger upp från en drivande, intim vers till en förlösande refräng med synthmelodin i bakgrunden är ren magi. Och för att inte tala om synthsolot. Jag är svag för instrumentala partier, och här får jag allt jag kan önska. Låtens uppbyggnad är en klassisk rockballad, och det är precis vad Astrid Cordes har skapat med “Dancing Cranes”. Den moderna tidens rockballad. 

Astrid överträffar sig själv släpp efter släpp, och vi har följt artisten ett tag och vi vågar säga att det här är ett av både hennes och årets absolut starkaste släpp hittills. Lyssna på singeln här.

Foto: Nivikka Andersen

Skribent: Emelie Johansson

JOHN DÖD – PLÅT & DRÖMMAR

John Död släpper en singel som är högst relevant och rätt i tiden, med “Plåt & Drömmar” uppmärksammar bandet den svenska arbetarklassen på ett sätt som bara dom kan, med sin medryckande, energiska indiepop. Singeln släpptes den 23 september.

“Plåt & Drömmar” är första singeln sedan debutalbumet “Rosa Brus” som släpptes tidigare i år, och med liveinspelning i studion har bandet lyckats fånga den mer exakta live-känslan på scenen i låten. Värmen, närheten och öset. Vi drar alltid lite på smilbanden när vi hör John Döds musik, för den skapar en inre glädje, även om texterna ibland kan vara djupare än vad musiken låter. 

”Plåt & drömmar är en ärlig och rak poplåt från intro till outro. Vi tror den passar bäst på hög volym i dina lurar på bussen tidigt om morgonen, eller i dina högtalare på fredagens förfest. Den senaste tiden har vi spelat den som extranummer på våra gigs och sett hur dess toner uppfyllt publiken, hoppas detsamma nu sker i inspelad version.” 

Singeln inleds med unisona körer som i en predikan till arbetarklassen, och sedan är vi igång i en svettig dans på dansgolvet. “Plåt & Drömmar” är en kompromisslös, pur äkta poplåt med livfulla gitarrer och en refräng som inte går att ta miste på att det är John Död vi pratar om. Lyssna på singeln här.

Omslag: Christian Koch

Skribent: Emelie Johansson

NINA BRING – SMÅ LEDSNA MOLN

Den 2 september presenterade Nina Bring oss för sin vackra tolkning av Pugh Rogefeldts klassiker “Små Lätta Moln” där hon valt att vända på originallåtens sprudlande budskap och skapa en tolkning som handlar om att sakta förlora en vän. Hennes version av låten heter därför “Små Ledsna Moln” och är gjord av artisten samt Sophie VerDonk, som även producerat låten. 

Nina Brings “Små Ledsna Moln” är en mysig, sårbar och samtidigt medryckande tolkning som förmedlar tankar och känslor på ett genuint sätt. Ninas sångröst klär som handen i handsken till svensk pop och kompletteras av en stämningsfull gitarr, trevande rytmer, sparsamma melodislingor och sånglager. Låten klingar ut av glittrande blåsinstrument som blir ett vackert avslut. En otroligt fin tolkning det här! Lyssna på singeln här.

Skribent: Fia Skärblom

DIVISION 7 – TUNGAN UTE I REGNET

Den tredje singeln från indierockbandet Division 7’s kommande debutalbum stavas “Tungan ute i regnet” som släpptes den 2 september via Septembernatt Records. Singeln är enligt oss en av bandets starkaste släpp hittills.

Vi vet ju sedan innan att det här gänget är bra på att framkalla och sätta ord på den där svenska vemodiga känslan, och i “Tungan ute i regnet” tar dom ner tempot en aning och släpper årets höstsoundtrack.

“Tungan ute i regnet handlar om att inte räcka till och om att ha känslan av att ens potential inte utnyttjas. Om det enkla i att peka ut sina dåliga sidor och det svåra i att göra sig av med dem.”

Återigen skapar dom texter som är högst relaterbart för dom flesta vid något tillfälle, det är on point i denna singel. Men det som gör mig extra upprymd över låten är den otroligt starka refrängen som lyfter allt – energin, körerna, melodin, också det on point. Soundet har en varm framtoning med en snygg basgång och mjuka synthslingor i bakgrunden, och produktionen kanske bättre än någonsin. Givetvis bjuds också lyssnaren på bandets kanske signum, saxofonen, som vi hör allt som oftast i deras låtar. Division 7 fortsätter växa på den svenska indiescenen och vi vill verkligen slå ett slag för “Tungan ute i regnet”. Lyssna på singeln här.

Foto: Jakob Eklund

Skribent: Emelie Johansson

HARRIET NAUER – THE VALLEY

Den 16 september fick vi ta del av Harriet Nauers fantastiska låtskapande igen då hon släppte singeln “The Valley”. Överlag är det en riktigt vacker låt som trots sin enkelhet når en förtrollande känsla, vilket mycket beror på hennes sångröst. Harriet Nauer besitter ett vibrato som blir ett eget instrument i sig och tillför extraordinär känsla. Jag får vibes av både storheter som Kate Bush och Björk, men blir också presenterad för något nytt och trendigt. En riktigt bra release från Nauer, helt enkelt! Lyssna på singeln här.

Skribent: Fia Skärblom

MAXIDA MÄRAK, JOAKIM BERG, MARIA JANE SMITH – KORTHUS

I augusti blev vi på Tinselredaktionen presenterade för ett väldigt spännande samarbete mellan ett gäng av välkända, talangfulla och kreativa musiker. Den 26/8 släppte nämligen Maxida Märak, Joakim Berg (Kent) och Maria Jane Smith (Smith & Tell) låten “Korthus” och vi blev mäktigt imponerade hur de slagit sina musikspecialiteter ihop och fått ett resultat som är riktigt coolt. 

Låten “Korthus” förmedlar alla möjliga känslor då musikernas egenheter får ta lika stor fokus i ljudbilden. Maxida Märak levererar lyrik på ett starkt och självsäkert vis, Joakim Berg tar tag i hjärtat sådär som just han kan och Maria Jane Smith förgyller med en mjuk, bräcklig och vacker sångröst. Låten handlar om det digitaliserade samhälle vi idag lever i och där allt publiceras för alla att se. Någonting de flesta av oss på ett eller annat sätt påverkas kraftigt av. Musikarrangemang, instrumentuppsättning och produktion utgör tillsammans en riktigt snygg ljudbild som främjar både lyrik och artister. Det blir en stark helhet som väcker enorm nyfikenhet hos mig som lyssnare.

Vi uppmanar er att lyssna på detta samarbete och imponeras av musikernas förmåga att verkligen använda musiken som en plattform för att få oss att tänka till samtidigt som vi myser till dess vackra toner. Brilliant! Lyssna på singeln här.

Foto: Lotta Axing

Skribent: Fia Skärblom

LAGUN – DRIVING TO BERLIN

Den hyllade duon Lagun har spridit ett lugn och värme över indiesverige den senaste tiden med sin tilltalande, drömmiga, 60-tals inspirerade indiepop. Den 16 september släppte de singeln “Driving to Berlin”, som är den första singeln från deras kommande debutalbum och det första släppet sedan uppmärksammade EPn “Beach Days” från 2021.

Vi har följt duon sedan debuten 2020 och de blir bara bättre och bättre. Enligt dom själva var det ur inspiration från Spaghetti Westerns gåtfulla gitarrer och ringande tamburiner i kombination med en ihållande Stockholms-tristess, som låten “Driving to Berlin” växte fram. Och det är verkligen en talande beskrivning i den nästan mystiskt strövande låten. I ett avskalat arrangemang med drivande trummor, blåsinstrument och tamburin får vi, kanske med hjälp av titeln, en känsla av att vi färdas i slow motion längs Berlins gator en lördagsnatt. 

Lagun lyckas alltid fånga en viss känsla och stämning i sin musik, och i “Driving to Berlin” leker dom med instrumentala partier som får ta plats, och när sångpartierna, och framförallt den starka refrängen träder fram, blir det extra effektfullt. Lyssna på singeln här.

Skribent: Emelie Johansson

GREBO STATION – SLÄPP TAGET/HON SA

Den 26 augusti släppte den Jönköpingsbaserade bandet Grebo Station en dubbelsingel med låtarna “Släpp Taget” och “Hon Sa”. Bandet som består av Pauline och Axel som skriver, producerar och släpper allt själva, och samarbetar med olika musiker. Bandet säger följande om samarbeten till dessa låtar: 

“Pauline Hammarlund på sång, akustisk gitarr, Axel Hammarlund bas, piano, orgel, el-gitarr på “Släpp taget”. Oscar Samuelsson trummor, Fredrik Fogelström el-gitarr på “Hon sa”  Axel Dahlin på althorn på “Släpp taget”, Ulf Blomberg på Hoborec Mix och mastring. Inspelat lite här och där b.la i Berghem Studio med Erik Lundh där vi spelade in trummor och akustisk gitarr”.

Grebo Station har definitivt levererat två indielåtar av hög kvalitet och med mäktigt arrangemang som präglas av lekande gitarrslingor, släpiga rytm-mönster och Paulines mysiga sångröst. Enkla men stämningsfulla melodier som får lysa fram i produktionen och ta låtarna den där extra biten för att bli kompletta i sitt sound. 

De har skapat otroligt behaglig musik att låta gå varm i öronen dagen lång, liksom deras tidigare släpp som varit populära hos oss på Tinsel. Lyssna på singlarna här.

Skribent: Fia Skärblom

KERSTIN LJUNGSTRÖM – 7856

Den 30 september  släppte den multibegåvade musikern Kerstin Ljungström sin efterlängtade EP “7856” där hon skämmer bort oss med 5 välvalda pop-tracks som leder oss igenom Kerstins tidsdokument mellan sitt 20 till 25-åriga jag. Då vi tidigare fastnat ordentligt för denna musikskapare blev jag eld och lågor när hennes EP nådde oss. 

Det här med att göra svensk pop på ett sådär brilliant, medryckande och kreativt sätt är verkligen Kerstin Ljungströms specialitet. Jag kan omöjligt välja min favorit av de bangers hon bjuder på idag då EPn genomsyras av dynamiska, lekfulla och kraftiga produktioner.  Det är en musikalisk blandning av det vi vill ha nu när höstmörkret drar över oss. Definitivt en musiksamling som kommer gå varm hos mig! Lyssna på EPn här.

Foto: Alexander Collin

Skribent: Fia Skärblom

MÅNADENS BÄSTA

MÅNADENS BÄSTA SINGEL SEPTEMBER: ASTRID CORDES – DANCING CRANES

Foto: Nivikka Andersen

EYES ON